وبلاگ رسمی از مسعود صالحی 78

وبلاگ رسمی از مسعود صالحی 78

هر چی که از یک فوتبال میخوای در یک وبلاگ
وبلاگ رسمی از مسعود صالحی 78

وبلاگ رسمی از مسعود صالحی 78

هر چی که از یک فوتبال میخوای در یک وبلاگ

اخبار انتخاب قطر برای جام جهانی

یک رسانه بریتانیایی دریافته است که فیفا در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر می کند، قطر را از اتهام فساد در جریان فرآیند تعیین انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ مبری اعلام خواهد کرد.

ادعا می شد که قطر پس از آنکه ۳ میلیون پوند به عنوان رشوه به مقام های فدراسیون جهانی فوتبال پرداخت کرد، به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب شد.

علیرغم آن اتهام، انتظار نمی رود که هانس خواکیم اکرت مامور مستقل امور اخلافی فیفا رای به تکرار فرآیند انتخاب میزبان سال ۲۰۲۲ بدهد.

قطر در سال ۲۰۱۰ با پیشی گرفتن از استرالیا، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برنده این رقابت شد.

آن تصمیم خیلی ها را غافلگیر کرد و در نهایت به طرح شماری از ادعاهای فساد منجر شد.

قطر هم این ادعاها را رد کرده اما تحقیقاتی به ریاست مایکل گارسیا بازرس مستقل امور اخلاقی شروع شد.

این وکیل آمریکایی همچنین موظف شد فرآیند نامزدی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ را بررسی کند که به روسیه واگذار شده.

آقای گارسیا با افراد مرتبط با نامزدی نه کشور برای میزبانی جام های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ مصاحبه کرد و یک گزارش ۴۳۰ صفحه ای را اوایل سپتامبر تسلیم آقای اکرت کرد.

هانس اکرت، که یک قاضی آلمانی است، پس از مطالعه یافته های آقای گارسیا خلاصه ای ۴۲ صفحه ای تنظیم کرد که ساعت ۹ صبح گرینویچ روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

این گزارش نه فقط قطر را مبری از خطا اعلام می کند بلکه همچنین اتحادیه فوتبال انگلستان را به خاطر رفتارش در جریان نامزدی جام جهانی سرزنش می کند.

در این گزارش از اتحادیه فوتبال انگلستان به خاطر روابط با جک وارنر نائب رئیس سابق فیفا انتقاد می کند که در سال ۲۰۱۱ استعفا کرد؛ پس از آنکه به خاطر تحقیقات در مورد ادعاهای رشوه از پستش معلق شده بود.

روزنامه ساندی تایمز در ماه ژوئن ادعا کرد که محمد بن حمام مقام فدراسیون فوتبال قطر به مقام های فیفا رشوه داده بود تا از نامزدی قطر برای میزبانی جام جهانی حمایت کنند.

پس از آن بعضی مقام های فوتبال در اروپا سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال را ترغیب کردند به دلیل لطمه های ناشی از ادعاهای فساد به فیفا در سال آینده از مقام خود کناره گیری کند.

فیفا در چندین سال اخیر بارها با ادعاهای فساد روبرو بوده است.

مایکل ون پراگ رئیس اتحادیه فوتبال هلند پس از طرح ادعا توسط ساندی تایمز گفته بود:

تصویر فیفا به خاطر همه آنچه در سال های اخیر اتفاق افتاده بدتر شده. مردم فیفا را به فساد و رشوه گیری و همه نوع باندبازی ارتباط می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد