وبلاگ رسمی از مسعود صالحی 78

وبلاگ رسمی از مسعود صالحی 78

هر چی که از یک فوتبال میخوای در یک وبلاگ
وبلاگ رسمی از مسعود صالحی 78

وبلاگ رسمی از مسعود صالحی 78

هر چی که از یک فوتبال میخوای در یک وبلاگ

بیوگرافی از پپ گواردیولا




http://www.varzesh11.com/images/article/pep-guardiola-1089.jpg


جوزپ گواردیولا ای سالا معروف به پپ گواردیولا فوتبالیست سابق اهل اسپانیا و سرمربی کنونی باشگاه فوتبال بارسلونا است.پپ گواردیولا محصول آکادمی جوانان باشگاه فوتبال بارسلونا است . بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ ، ۳۷۹ بار برای تیم بارسلونا در پست هافبک دفاعی به میدان رفت .
http://www.artakava.com/files/dl/kava/guardiola1.jpg
اولین بازی حرفهای وی در تاریخ ۱۶ دسامبر ۱۹۹۰ برابر تیم کادیس و در کنار یوهان کرایف بود که او را بدل به بکی از مهرههای کلیدی و محبوب بارسا کرد . بازی با دو گل به سود بارسا پایان یافت .
همچنین آخرین حضور وی در بارسلونا در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۰۱ در مقابل تیم والنسیا بود که به برد سه بر دو بارسا انجامید
پس از ترک نیوکمپ وی پیشنهاداتی از باشگاههایی چون نیوکاسل ، وستهام ، تاتنهام ، لیورپول ، میلان و اینتر میلان داشت اما سرانجام در سال ۲۰۰۱ به تیم برشا پیوست . پس از آن در سال ۲۰۰۲ به باشگاه رم و پس از آن مجددا به تیم برشا پیوست . حضور وی در سری آ به دنبال مثبت اعلام شدن تست ناندرولون ( با دوره محرومیت ۴ ماهه ) با موفقیت چندانی همراه نبود .
پس از مدت کوتاهی حضور در تیم الاهلی قطر ، به دنبال درخواست خوان مانوئل لیو سرمربی تیم مکزیکی دورادوس د سینالوآ فصل ۲۰۰۶ را در این تیم گذراند . ۶ ماه پس از آن و با سقوط تیم مکزیکی به دسته پایین تر ، وی به عنوان بازیکن خود را بازنشسته اعلام کرد
در سال ۱۹۹۲ ، کاپیتان گواردیولا به همراه تیم ملی اسپانیا به مدال طلای بازهای المپیک دست یافت .
اولین بازی ملی او در اکتبر ۱۹۹۲ در برابر تیم ایرلند شمالی از سری رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴بود که به تساوی بدون گل انجامید . گواردیولا در جام جهانی ۱۹۹۴ عضو تیم ملی بود اما جام جهانی ۱۹۹۸ را به علت مصدومیت از دست داد . در زمان مربی گری خاویر کلمنته او جام ملتهای اروپای ۱۹۹۶ را از دست داد . سر انجام در جام ملتهای ۲۰۰۰ ( یورو ۲۰۰۰ ) به تیم ملی دعوت شد .http://images.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8801/j-g0129-md.jpg
آخرین حضور گواردیولا در تیم ملی در ۱۴ نوامبر ۲۰۰۱ در یک بازی دوستانه برابر تیم ملی مکزیک بود که با یک گل به سود اسپانیا پایان یافت .
گواردیولا در ۲۱ ژوئن ۲۰۰۷ از سوی خوان لاپورتا به مربی گری بارسا برگزیده شد . وی به سیستم ۳-۳-۴ تمایل دارد .
دوران مربی گری وی با جدایی رونالدینیو ، دکو ، زامبروتا ، جیووانی ، ادمیلسون ، اوله گر و سانتیاگو ازکه رو از بارسا و با پیوستن دنی آلوس ، سیدو کیتا ، مارتین کاسه رس و خرارد پیکه به بارسا بود .
اولین حضور گواردیولا به عنوان مربی در تیم بارسلونا در سومین دور مقدماتی جام باشگاههای
اروپا (۹_۲۰۰۸ ) برابر تیم ویسلا کراکوو لهستان بود که با جهار گل به سود بارسا خاتمه یافت .
افتخارات در زمان بازیگری با تیم بارسلونا :
قهرمانی در جام باشگاههای اروپا (۱۹۹۲ )
قهرمانی در جام برندگان جام اروپا ( ۱۹۹۷ )
۶ بار قهرمانی در لالیگا ( ۹۹ – ۹۸ – ۹۴ – ۹۳ – ۹۲ – ۱۹۹۱ )
۲ بار قهرمانی در کوپا دل ری ( ۹۸ – ۱۹۹۷ )
۴ بار قهرمانی در سوپرجام اسپانیا ( ۹۷ – ۹۵ – ۹۳ – ۱۹۹۲ )
۲ بار قهرمانی در سوپرجام اروپا ( ۹۷ – ۱۹۹۲ )
قهرمانی در بازیهای المپیک سال ۱۹۹۲ با تیم ملی اسپانیا
افتخارات در زمان مربی گری:
قهرمانی در لالیگا به همراه بارسا ( ۲۰۰۹ )
قهرمانی در کوپا دل ری به همراه بارسا ( ۲۰۰۹ )
قهرمانی درجام باشگاههای اروپا به همراه بارسا ( ۲۰۰۹ )

عکس و بیو گرافی از رونی

 

بیوگرافی وین رونی + عکس

 

وین مارک رونی (به انگلیسی: Wayne Mark Rooney) (زاده ۲۴ اکتبر ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل انگلستان است که برای تیم فوتبال منچستر یونایتد و تیم ملی انگلستان در پست مهاجم بازی می‌کند.

نام کامل : وین مارک رونی

زادروز : ۲۴ اکتبر ۱۹۸۵

زادگاه : Croxteth، لیورپول، انگلستان

قد : ۱٫۷۶ متر (۵ پا ۹ اینچ)

پست : مهاجم

 

زندگی

رونی در ۹ سالگی به باشگاه اورتون پیوست و در سال ۲۰۰۲ نخستین بازی حرفه‌ای خود را برای این تیم انجام داد. او دو فصل را در اورتون سپری کرد تا این که در سال ۲۰۰۴ با مبلغ ۲۵٫۶ میلیون پوند به باشگاه منچستر یونایتد پیوست. در همان سال، لقب «وازا» را به او دادند.از آن زمان تاکنون رونی به همراه یونایتد، ۵ بار در لیگ برتر، ۱ بار در لیگ قهرمانان اروپا، ۱ بار در جام باشگاه‌های جهان و ۲ بار در جام اتحادیه انگلیس جام را بالای سر برده‌است. او همچنین با یونایتد دو بار در لیگ برتر و دوبار در لیگ قهرمانان اروپا به مقام نایب قهرمانی رسیده‌است. در سپتامبر ۲۰۱۲، رونی دویستمین گل خودش را برای یونایتد زد و تبدیل به چهارمین گلزن برتر تاریخ این باشگاه شد.

 

رونی در سال ۲۰۰۳ نخستین بازی ملی‌اش را برای انگلستان انجام داد و جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی انگلستان شد (این رکورد بعداً توسط تئو والکات شکسته شد). او جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلستان نیز هست.او در مسابقات یورو ۲۰۰۴ چهار گل به ثمر رساند و به جوان‌ترین گلزن جام ملت‌های اروپا تبدیل شد. رونی در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ هم برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و به طور گسترده‌ای از او، به عنوان بهترین بازیکن تیم ملی انگلستان یاد می‌شود. او دوبار در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به عنوان بهترین فوتبالیست سال انگلستان انتخاب شد. با دو کارت قرمز، او در کنار دیوید بکهام بیشترین اخراج را در تیم ملی انگلستان داشته‌است.

 

در فصل ۱۰–۲۰۰۹ او به عنوان بازیکن سال پی‌اف‌ای و بازیکن سال اف‌دبلیوای دست یافت. او تاکنون پنج بار بهترین بازیکن ماه لیگ برتر شده، رکوردی که تنها استیون جرارد به آن دست یافته‌است. او در رأی‌گیری نهایی توپ طلای سال ۲۰۱۱، پنجم شد و در تیم منتخب ۱۱ نفره سال قرار گرفت. گل قیچی‌برگردان او به منچستر سیتی در سال ۲۰۱۱، به عنوان بهترین گل فصل و بهترین گل ۲۰ فصل اخیر لیگ برتر انگلستان انتخاب شد.بنا بر گزارش‌ها، تا مارس ۲۰۱۱، وین رونی با درآمد سالیانهٔ ۲۰٫۷ میلیون یورویی (۱۸ میلیون پوند) سومین فوتبالیست پردرآمد دنیا بعد از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو می‌باشد.

 

تولد و نوجوانی

وین رونی، فرزند توماس وین رونی و جنت ماری رونی، در کراستت، لیورپول به دنیا آمد.او ایرلندی‌تبار است و دو برادر کوچکتر دارد.در کودکی طرفدار تیم اورتون بود و قهرمان دوران کودکی‌اش دانکن فرگوسن بود.

 

دوران باشگاهی

اورتون

تیم‌های پایه

رونی فوتبالش را در مدرسه فوتبال لیورپول آغاز کرد که در آنجا موفق شد در یک فصل ۷۲ گل بزند. رکوردی که تا مهٔ ۲۰۱۰ پابرجا بود.در ۹ سالگی رونی برای باشگاه Copplehouse boys بازی می‌کرد و در آخرین فصل حضورش در آن تیم، ۹۹ گل زد. بعد از آن او توسط باب پندلتون مربی تیم اورتون کشف شد. رونی در ۹ سالگی به اورتون پیوست.در فصل ۹۶–۱۹۹۵، او در ۲۹ بازی ۱۱۴ گل برای تیم زیر ۱۰ و ۱۱ ساله‌های اورتون زد. و در ۱۵ سالگی برای تیم زیر ۱۹ ساله‌های باشگاه بازی می‌کرد.در راه رسیدن تیم اورتون به فینال جام حذفی جوانان انگلستان، وی در ۸ بازی ۸ گل به ثمر رساند.در سال ۲۰۰۲ رونی در اردوی آماده‌سازی تیم بزرگسالان شرکت کرد و در یک بازی دوستانه موفق شد نخستین گلش را بزند.

 

راهیابی به تیم اول

رونی در آوریل ۲۰۰۲، در بازی مقابل ساوتهمپتون روی نیمکت نشست، اما بازی نکرد. در ۱۷ اوت ۲۰۰۲، او برای اولین بار برای تیم اصلی اورتون به میدان رفت و به دومین بازیکن جوان تاریخ اورتون تبدیل شد.او نخستین گلش را برای اورتون در بازی جام اتجادیه مقابل رکسهام زد.او با زدن دو گل در آن بازی، تبدیل به جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم اورتون نیز گشت. در ۱۷ اکتبر ۲۰۰۲،درست پنج روز قبل از تولد ۱۷ سالگی‌اش، رونی در دقایق تلف‌شده بازی، دروازه آرسنال را گشود و ضمن خاتمه دادن به رکورد ۳۰ بازی بدون شکست این تیم، به جوان‌ترین گلزن تاریخ لیگ برتر نیز مبدل گشت، که این رکورد بعدها توسط بازیکنان دیگر شکسته شد. او پانزده روز بعد، دوباره مقابل لیدز یونایتد موفق به گلزنی شد.

در دسامبر ۲۰۰۲، رونی به عنوان شخصیت جوان ورزشی سال بی‌بی‌سی انتخاب شد.

 

منچستر یونایتد

بازیکن سابق اورتون رویای پیوستن به الدترافورد را زمانی پایان داد که فقط ساعتی به پایان زمان نقل و انتقالات در روز سه شنبه ۳۱ اوت ۲۰۰۴ فرصت باقی بود.

اولین بازی وین در اولین بازی فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ مقابل تاتنهام در گودیسون پارک بود. او نه بازی بعد اولین گل خود را در لیگ برتر به ثمر رساند – گل فوق العاده‌ی دقیقه آخر که پیروزی دراماتیک ۲-۱ برابر آرسنال را سبب شد.

 

به زودی استعداد وین رونی در سطح بین‌المللی آشکار شد و او در فوریه ۲۰۰۳ جوان‌ترین بازیکن تیم ملی فوتبال انگلستان شد، زمانیکه به عنوان بازیکن ذخیره در بازی مقابل استرالیا در آپتون پارک به میدان آمد. او همچنین جوان‌ترین بازیکنی شد که برای کشورش در بازی با مقدونیه در ۱۷ سالگی و در سپتامبر ۲۰۰۳ گل زد.

 

شهرت او وقتی به عنوان یک بازیکن جوان در جهان بیشتر شد که آن بازیهای خیره کننده را برای انگلستان در جام ملتهای اروپا ۲۰۰۴ در پرتغال به نمایش گذاشت.

 

او در چهار مسابقه مقابل سوییس و کرواسی ۴ گل به ثمر رساند، از جمله گل زیبایی از فاصله ۲۵ یاردی (۲۲ و نیم متری) در دروازه کرواسی؛ همین کافی بود تا سر الکس فرگوسن را برای امضای قرارداد با این گلزن فوق العاده متقاعد کند.

 

به دنبال این قرار داد نقل و انتقال با اورتون، یونایتدی‌ها بالاخره بازیکنی را بدست آوردند که رئیس قرمزهای منچستر از وجود او احساس خوشحالی کند. سر الکس فرگوسن بعد از به خدمت گرفتن رونی گفت:من خیلی خوشحالم. من فکر می‌کنم که ما بهترین بازیکن جوان این کشور در ۳۰ سال گذشته را در اختیار داریم. همه از این قرارداد احساس خوشحالی می‌کنند

 

از خود وین رونی در سایت اینترنتی منچستر یونایتد نقل شده که: «من از اینکه اینجا هستم خیلی خوشحالم. به عنوان کسی که به یونایتد علاقه داشته، اینجا تنها جاییست که من خواهم رفت».

 

بیوگرافی وین رونی + عکس

 

بیوگرافی وین رونی + عکس

 

بیوگرافی وین رونی + عکس

 

بیوگرافی وین رونی + عکس


بیوگرافی از کارلو آنجلوتی



بیوگرافی

کارلو آنچلوتی (به انگلیسی: Carlo Ancelotti)‏ (زاده ۱۰ ژوئن ۱۹۵۹ – رگولو) بازیکن سابق و مربی اهلکشور ایتالیا است.

فوتبال را در ۱۷ سالگی در تیم پارما آغاز کرد. در سال ۱۹۷۹ به آ. اس. رم پیوست و با این تیم یک بار قهرمان لیگ و چهار بار قهرمان جام حذفی ایتالیا شد و در آنجا بود که تبدیل به یک بازیکن ثابت شده و ملی‌پوش شد.
http://www.shiaupload.ir/images/17293300085756493264.jpg بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۷ به عنوان کاپیتان، تیمش را در میدان رهبری می‌کرد. بلافاصله پس از آن، از ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ برای میلان بازی کرد. او متعلق به تیم اسطوره‌های میلان است که در سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا را کسب کردند.

آنچلوتی در مجموع ۲۶ مرتبه پیراهن تیم بزرگسالان ایتالیا را به تن کرد. پس از انجام ۷ بازی برای تیم ملی زیر ۲۱ سال و تیم ملی المپیک، برای اولین مرتبه در تاریخ ۶ ژانویه ۱۹۸۱ در برابر تیم ملی فوتبال هلند به میدان رفت (۱ : ۱).

او در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک و جام ملت‌های اروپا در سال ۱۹۸۸ در آلمان نیز حضور داشت و نامش در فهرست اسامی بازیکنان جام جهانی ۱۹۹۰ در کشورش ایتالیا هم که این تیم به مقام سوم جهان رسید، دیده می‌شد.

شروع مربیگری

پس از دوران موفقیت‌آمیز بازی، آنچلوتی تصمیم گرفت به عنوان مربی کار کند. ایستگاه اول او به عنوان مربی، تیم ملی ایتالیا بود. او در آنجا بین سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۵ به عنوان دستیار آریگو ساکی کار کرد و توانست با این تیم به فینال جام جهانی ۱۹۹۴ در آمریکا برسد. در آنجا ایتالیا در ضربات پنالتی مغلوب تیمملی فوتبال برزیل شد.

آنچلوتی در تابستان سال ۱۹۹۵برای اولین بار به عنوان سرمربی با رجینا در سری B قرارداد بست و در اولین سال حضورش موفق شد این تیم را راهی سری A کند. بعد از سپری شدن یک فصل در رجینا، در تابستان سال ۱۹۹۶ به پارما رفت. در اولین فصل حضور در پارما ( ۹۷/۱۹۹۶) به طرزی باورنکردنی این تیم را به مقام نایب قهرمانی سری A رساند.
http://futbol.as.com/futbol/imagenes/2014/03/17/champions/1395056617_059352_1395060646_noticia_grande.jpgدر فوریه سال ۱۹۹۹ جانشین مارچلو لیپی در یوونتوس تورین شد که در این تیم، موفقیتی در آن فصل کسب نکرده بود. آنچلوتی در یوونتوس نتوانست عنوان‌های ملی یا بین‌المللی مورد اتنظار را به دست آورد.

وی برای این تیم جام یوفا اینترتوتو را درسال ۱۹۹۹ به ارمغان آورد و دوبار در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱، این تیم را به نایب قهرمانی سری A رساند. وی در تابستان سال ۲۰۰۱ به دلیل عدم کسب نتایج مطلوب، دوباره جایش را به مارچلو لیپی داد.

آنچلوتی در ۵ نوامبر سال ۲۰۰۱ به جای فاتح تریک، سکان هدایت تیم پرآوازه آ. ث. میلان را به دست گرفت. در آن برهه از زمان، میلان گرفتار بحرانی شدید بود. او میلان را به نیمه نهایی جام یوفا در فصل ۰۲/۲۰۰۱ رساند و فصل را با کسب مقام چهارم سری A به پایان رساند.

پس از آن‌که در شروع کار، به دلیل شیوه بازی دفاعی، به شدت مورد انتقادعلنی رئیس باشگاه، سیلویو برلوسکونی قرار گرفت، اما ارائه بازی‌های چشمگیر و سراسر نظم و انضباط،‌ احترام زیادی برایش به وجود آورد. برای فصل ۰۳/۲۰۰۲ توانست دو بازیکن مهم به نام‌های آندره‌آ پیرلو و روی کاستا را به میلان بیاورد. به علاوه با هدایت وی، فیلیپو اینزاگی و آندره شوچنکو به یک زوج خط حمله قدرتمند تبدیل شدند.

میلان در فصل ۰۳/۲۰۰۲ در فینال لیگ قهرمانان اروپا در مقابل یوونتوس تورین قرار گرفت و توانست این تیمرا در ضربات پنالتی ۳ بر ۲ مغلوب کند. چند روز بعد هم قهرمانی جام حذفی ایتالیا را به دست آورد.

برای فصل ۰۴/۲۰۰۳، کاکا، ستاره فوتبال برزیل با میلان قرارداد امضاء کرد. آنچلوتی با کاکا، به عنوان بازیکن کلیدی تیمش، میلان را در فصل ۰۴/۲۰۰۳ به سوی قهرمانی سوپر جام اروپا و اسکودتو هدایت کرد.

در فصل بعد از آن (۰۵/۲۰۰۴)، آنچلوتی دوباره میلان را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند. بعد از برتری ۳ بر ۰ در نیمه اول،‌ تیم او در نیمه دوم برتری‌اش را از دست داد و پس از ۹۰ دقیقه و تساوی ۳ بر ۳، در ضربات پنالتی، قهرمانی را به لیورپول انگلیس واگذار کرد.

دو سال بعد، در فصل ۰۷/۲۰۰۶، دوباره این دو تیم در فینال به هم رسیدند. این‌بار اما میلان موفق شد با دو گل فیلیپو اینزاگی، قهرمانی اروپا را از آن خود کند. این پیروزی وجهه شایان توجهی برای کارلو آنچلوتی به ارمغان آورد. وی در آغاز ماه جون سال ۲۰۰۷، قراردادش را با میلان تا سال ۲۰۱۰ تمدید کرد.

آنچلوتی با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۷، به جرگه کسانی پیوست که هم به عنوان بازیکن و هم مربی، این افتخار را کسب کرده‌اند. چهار نفر دیگر عبارتند از میگوئل مونوز، جووانی تراپاتونی، یوهان کرایف و فرانک ریکارد.

با این قهرمانی، به علاوه وی در دایره کوچک مربیانی قرار گرفت که دوبار صاحب این عنوان شده‌اند. درکنار آنچلوتی، مورینیو ، ویسنته دل‌بوسکه،‌ اوتمار هیتزفلد و الکس فرگوسن دوبار قهرمان این جام شده‌اند.

پس از آن آنچلوتی به چلسی رفت . او در دوران حضورـش در لندن به یک قهرمانی لیگ برتر ، جام حذفی و جام اتحادیه رسید . او همچون مورینیو نتوانست در این تیم به موفقیتی در اروپا دست پیدا کند .

کارلتو سال گذشته به تیم متمول پاریس سنت ژرمن پیوست و پس از نزدیک نیم قرن ، این تیم را به قهرمانی لیگ 1 فرانسه رساند . آنها در لیگ قهرمانان نیز به جمع 8 تیم صعود کردند اما مقابل بارسلونا حذف شدند .

او در حالی جانشین مورینیو در رئال مادرید می شود که رئال مادرید در هر سه سال گذشته به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده اند و فقط قهرمانی دهم در اروپا میتواند هواداران مادریدی را راضی نگه دارد .

افتخارات به عنوان مربی باشگاهی:

نایب قهرمان سری آ: ۱۹۹۷، ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶

قهرمان جام حذفی ایتالیا: ۲۰۰۳

قهرمان سری آ: http://www.shiaupload.ir/images/64287632061548058265.jpg۲۰۰۴

قهرمان سوپرجام ایتالیا: ۲۰۰۴

نایب قهرمان سوپرجام ایتالیا: ۲۰۰۳

قهرمان جام یوفا اینترتوتو: ۱۹۹۹

نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا:۲۰۰۵

قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۰۳، ۲۰۰۷

قهرمان سوپرجام اروپا: ۲۰۰۳، ۲۰۰۷

قهرمان جام باشگاه‌های جهان: ۲۰۰۷

نایب قهرمان جام باشگاه‌های جهان: ۲۰۰۳

قهرمان لیگ برتر انگلیس: 2010

قهرمان جام حذفی انگلیس: 2010

قهرمان جام اتحادیه انگلیس: 2009

قهرمان لیگ 1 فرانسه: 2013

عناوین شخصی به عنوان مربی

جایزه باشگاه فوتبال یوفا: مربی سال: ۲۰۰۳، ۲۰۰۷

برترین مربی باشگاهی جهان: ۲۰۰۷

ورد ساکر: مربی سال: ۲۰۰۳

ای. اس. ام: مربی سال اروپا: ۲۰۰۷

مربی سال ایتالیا: ۲۰۰۱، ۲۰۰۴

مربی ماه لیگ برتر انگلستان: 4 بار در طول سال های 2009 تا 2011

مربی برتر فرانسه: 2013