وبلاگ رسمی از مسعود صالحی 78

وبلاگ رسمی از مسعود صالحی 78

هر چی که از یک فوتبال میخوای در یک وبلاگ
وبلاگ رسمی از مسعود صالحی 78

وبلاگ رسمی از مسعود صالحی 78

هر چی که از یک فوتبال میخوای در یک وبلاگ

رئال مادرید 2-0 لوانته؛ پیروزی کهکشانی ها در آستانه ال کلاسیکو

رئال مادرید و لوانته

رئال مادرید و لوانته

اختصاصی ورزش 11، در هفته بیست و هفتم لا لیگا دو تیم رئال مادرید و لوانته در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید به مصاف هم رفتند که در انتها شاگردان آنجلوتی موفق شدند با 2 گل به پیروزی برسند.

 

هر دو گل بازی را گرت بیل در دقایق 18 و 41 به ثمر رساند، در حالیکه گل دوم از روی شوت کریستیانو رونالدو و اصابت به پاهای بیل رقم خورد و می توان این گل را به نام رونالدو نیز دانست.

 

رئال اکنون 64 امتیازی است و در رده دوم جدول لالیگا قرار دارد. رئال هفته بعد باید در ال کلاسیکو به مصاف بارسلونا برود. این ال کلاسیکو از بسیاری از جهات حائز اهمیت است و می توان گفت که نتیجه آن تا حد زیادی تکلیف قهرمان این فصل را مشخص می کند.


منبع:ورزش11

 


ادامه مطلب ...

رکورد شخصی جدید برای جرارد پیکه

جرارد پیکه

جرارد پیکه

به گزارش ورزش 11، شش گل برای بارسلونا در این فصل، بهترین آماری است که پیکه در هفت فصل گذشته اش در بارسا داشته است.

لوئیز انریکه در مصاحبه پس از بازی اظهار داشت: «پیکه همواره برای ما گلزنی می کند». اما این مدافع در این فصل بیشتر از هر فصل دیگری موفق به این کار شده است. شش گل در لیگ، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی، نشان می دهد که او نه تنها در دفاع بازیکن بی نظیری است، بلکه در مواقع لزوم می تواند در نقش یک گلزن ظاهر شود.

گل روز یکشنبه او مقابل رایو وایکانو، بیست و پنجمین گل او با پیراهن بارسا، از زمان پیوستنش به تیم اصلی بود.

او اولین بار در این فصل مقابل آپوئل در نوکمپ، جایی که او 5 گل از 6 گل خود در این فصل را به ثمر رسانده است، موفق به گلزنی شد. او همچنین در بازی های لیگ و در خانه مقابل اسپانیول، کوردوبا و رایو گلزنی کرد؛ در حالی که او در پیروزی خارج از خانه مقابل الچه نیز دروازه حریف را گشود. این مدافع اسپانیایی در دو بازی رفت و برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی مقابل ویارئال نیز گلزنی کرد.

در 7 فصل حضور خود در بارسا، پیکه همواره موفق شده است که در هر فصل حداقل یک گل به ثمر برساند. در جدول زیر، نگاهی به گلزنی این مدافع 28 ساله در فصول حضورش در بارسا خواهیم داشت.

رئال مادرید، از رکورد گینس تا یک تیم کسل

تیم فوتبال رئال مادرید

تیم فوتبال رئال مادرید

به گزارش ورزش 11، رئالی که 22 برد پیاپی کسب کرد و فقط دو برد تا رکورد گینس فاصله داشت حالا تبدیل به یک تیم کسل و ویران شده است.

رئال مادرید در آن زمان و در حین 22 برد به طور متوسط 4.05 گل در هر بازی می زد و در سال 2015 ، 1.7 گل در هر بازی زده است. در آن دوره رئال به طور متوسط 0.45 گل در هر بازی خورد و حالا 1.05.

رئال در سیزده تا از آن 22 بازی یعنی در 59 درصد کلین شیت کرده بود و در سال 2014 در 14 بازی فقط پنج کلین شیت کرده است یعنی 35 درصد. در آن زمان رئال در 22 بازی 81 گل زد و حالا در 14 بازی سال 2015 در سه بازی حتی یک گل هم نزده است.

همه چیز در مورد ستاره های روی پیراهن تیم های فوتبال+قوانین فیفا

لوگو یوونتوس

لوگو یوونتوس

با اینکه قرار دادن ستاره روی پیراهن ورزشی مختص به رشته فوتبال نیست و دیگر رشته های ورزشی نیز به ازای قهرمانی خود ستاره درج می کنند اما در فوتبال رایج تر است و این امر در جام جهانی و رقابت های باشگاهی در کشور خود ستاره هایی درج می کنند . گاهی اوقات تصمیم یک جانبه است ولی در حالت کلی این مهم توسط هیئت قانون گذار تصویب خواهد شد .

بعد از آنکه یوونتوس ایتالیا اولین ستاره را برروی پیراهن خود درج کرد مورد قبول بسیاری از فدراسیون های کشورهای اروپایی قرار گرفت که در زیر به آن اشاره شده است :

* لیگ ترکیه این طرح را در سال 2000 پذیرفت ، این لیگ به ازای هر 5 بار قهرمانی 1 ستاره روی پیراهن خود را تصویب کرد .

* در لیگ اسکاتلند تیم رنجرز در سال 2003 ، 5 ستاره بر روی پیراهن خود قرار داد که سمبل برنده شدن 50 قهرمانی در کشور خود می باشد یعنی 1 ستاره به ازای هر 10 قهرمانی

* فوتبال در آلمان دارای دو سیستم رسمی ستاره گذاری بر روی پیراهن است که به موازات هم عمل می کنند. در سال 2004 فدراسیون آلمان DFL سیستیمی برای قرار دادن ستاره روی پیراهن معرفی کرد که تیم های قهرمان را متمایز با سایر تیم ها می کرد . این سیستم به این صورت بود که
به ترتیب برای 1 ، 2 ، 3 و 4 ستاره تیم ها باید 3 ، 5 ، 10 ، 20 قهرمانی کسب می کردند .

این عناوین شامل قهرمانی بوندس لیگا می شود و قهرمانی های سال 1963 به قبل محسوب نمی شود چون در آن سال بوندس لیگا به وجود آمد و قبل از آن آلمان غربی نیز لیگ خاص خود داشت .

* در لیگ آمریکا ( Major League Soceer ) یا همان MLS ایده ستاره گذاشتن در سال 2006 رسمی اعلام شد اما این سیستم در آمریکا بر خلاف ایتالیا برای هر قهرمانی یک ستاره تعلق می گرفت .

* لیگ سوئد نیز در سال 2006 مثال ایتالیا اجازه داد هر باشگاهی 10 قهرمانی کسب کرد 1 ستاره بر روی پیراهنش قرار بدهد.

*در لیگ هلند این طرح برای اولین بار در سال 2007 توسط باشگاه PSV اجرا شد  پی اس وی آیندهون که 20 قهرمانی کسب کرده بود این طرح را به فدراسیون کشورش پیشنهاد داد و با موافقت این فدراسیون آژاکس 3 ستاره بخاطر 30 قهرمانیش و بعد از آن PSV  بخاطر 20 قهرمانیش   2 ستاره و فاینورد برای 14 قهرمانی خود 1 ستاره روی پیراهن خود قرار دادند .


ادامه مطلب ...